Life in Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu Life in Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu

Life in Darwin

Blijf op de hoogte en volg Mascha

14 April 2013 | Australië, Darwin

Hallo allemaal,

Ondertussen ben ik ruim twee maanden in Darwin, dus de hoogste tijd voor een berichtje! Laat ik bij het begin beginnen… De eerste 2 weken heb ik in een hostel gezeten, hetzelfde als twee jaar geleden. Daar heb ik lekker vakantie gevierd, vooral veel in het zwembad gezeten en bier gedronken met anderen die in het hostel zitten. Een aantal mensen blijven er voor langere tijd, dus ik ga er nog wel eens terug om wat te drinken, al is dat nu even geleden. Het was wel raar om in het hostel te zijn zonder Jakob, Luca, Dom, Brian en de rest, dus die miste ik in het begin wel. En nog soms wel, bv toen ik pas weer voor het eerst bij de Ierse pub kwam waar ik met hen vaak heenging, en op weg naar Katherine waar ik met hen ook heb gereden. Maar ik heb gelukkig ook weer veel nieuwe mensen leren kennen.

Het was natuurlijk niet de bedoeling om in het hostel te blijven wonen, dat zou ook niet goed zijn voor mijn studie, dus twee weken later ben ik verhuisd. De kamers zijn hier duur, maar het is makkelijk om er een te vinden dus dat lukte binnen een paar dagen. Ik woon bij Bec, haar broer Jarrod, en zijn verloofde Rosie. Heel toevallig komen ze uit Bunbury, waar ik mijn jaar highschool heb gedaan! We zijn er al achter dat we in ieder geval een gemeenschappelijke kennis hebben :). Jarrod en Rosie werkten in de mijnen, waardoor ze steeds 2 weken weg waren en dan 1 week thuis, maar zijn nu beide werkloos. Op zich wel gezellig dat ze meer thuis zijn, vooral omdat Bec ook vaak ’s avonds werkt en straks 6 weken op vakantie is. Het zijn leuke huisgenoten, vrijdag hebben we ’s avonds in het zwembad gezeten en bier gedronken, daarna pizza besteld en een film gekeken. Gisteren overdag even de stad in geweest, en ’s avonds weer een film gekeken. We zijn ook een keer naar de “mudracing” geweest (zie foto’s) en naar de Ierse pub. Om jullie verder een beetje een idee te geven: het is een vrijstaand huis, alleen begane grond, met een grote tuin er omheen, een zwembadje, een overdekt terras, en een hond, Jnr (Junior). Het ligt in een rustige wijk, dicht bij de highway (en bushalte), 2.5 km van het centrum af en 6 km van de office waar ik werk. Ik zal proberen wat foto’s erbij te zetten.

En natuurlijk, ik zit hier om te studeren, dus met mijn PhD ben ik ondertussen ook al een tijdje bezig. Hoewel ik officieel student ben voel ik me niet echt zo. Dat komt waarschijnlijk omdat ik op kantoor zit, tussen allemaal mensen die werken, en zelden op de uni kom. Ik zit bij de Menzies School of Health Research, wat wel bij de universiteit hoort, maar toch ook redelijk zelfstandig ervan is. We zitten op een andere locatie dus, ik heb een emailadres van Menzies, en vooral: ze doen alleen onderzoek maar geen onderwijs. Sterker nog: je kunt aan de Charles Darwin University op dit moment helemaal geen antropologie studeren!! Mijn begeleidster is antropologe, dus een PhD kan wel, maar toch. Een beetje apart voelt het wel dat die studie hier nu niet bestaat (komt mogelijk wel terug in de komende jaren). Ik heb dus ook weinig contact met andere studenten, want die zijn er niet. Alleen twee internationale studenten die ik tijdens de oriëntatiedagen op de universiteit heb leren kennen, Cass en Dhang, zie ik nog wel. Verder zit ik op kantoor in een kamer met drie andere mensen, waarvan ik Tiffanie en Joe nog van de vorige keer kende, en Janet is een nieuwe collega. Over mijn onderzoek zal ik de volgende keer meer vertellen.

Verder ben ik met yoga begonnen, ik heb elke maandagavond les, en ga ik regelmatig hardlopen. Meestal loop ik op/bij het strand – zie foto. Er is een heel groot verschil tussen hoog en laag water, dus soms is er een heel breed strand, maar soms helemaal geen strand. Helaas kun je hier niet zwemmen, voornamelijk vanwege de dodelijke kwallen (en krokodillen, maar ik vraag me af of het daarvoor uitmaakt of je in het water bent of op het strand loopt). Dat is wel frustrerend, vooral aangezien het zo warm is! Overdag is het altijd zo’n 34 graden, ’s nachts rond de 24. De laatste paar dagen is het iets koeler, niet qua temperatuur maar de luchtvochtigheid begint af te nemen nu we richting droge seizoen gaan en dat scheelt erg veel. Regen hebben we trouwens weinig gehad, het was schijnbaar een erg droge regentijd. Ook wel jammer want je schijnt hier geweldige stormen te krijgen, en af en toe een cyclone, dus wat dat betreft was het maar saai...

Hopelijk hebben jullie zo een beetje een idee van mijn leven hier. Het is toch anders om een blog te schrijven als je een gewoon dagelijks leven leidt, zoals ik nu doe, dan als je aan het reizen bent. Natuurlijk is het wel anders dan in Nederland, en vooral in het begin zijn dingen nieuw (maar zelfs dat valt mee, ik kende Darwin tenslotte al), maar uiteindelijk zit ik gewoon elke dag van 9-5 op kantoor. Gelukkig ga ik voor mijn onderzoek wel regelmatig weg!

Ik ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat, ik hoor graag van jullie! (Voor mijn adres of telefoonnummer, stuur even een mailtje).

Veel liefs, Mascha

  • 14 April 2013 - 10:24

    Esther:

    Hey Mascha, wat leuk om wat van je te lezen en vooral ook erg leuk om de foto's te zien! Ik had je berichtjes al gemist. Haha je ziet er wel heel zomers uit met je nieuwe koppie zo! Liefs, Es

    PS: Geef je adres nog even door voor de kaartjes!

  • 14 April 2013 - 20:19

    Sascha:

    Hoi Mas,

    Leuk verhaal en mooie foto's! Zo kunnen we toch een beetje met je meekijken.

    Vandaag hebben we in Nederland ook eindelijk een beetje kunnen genieten van de zon. Genoten!

    Liefs,
    Sascha

  • 14 April 2013 - 20:21

    Sascha:

    oh ja: cool haar!

  • 15 April 2013 - 07:08

    Bernard:

    Nou Meissie, niks mis mee met je leefomgeving!! En staat je prima dat kapsel!
    Veel liefs, Pappie.

  • 15 April 2013 - 16:20

    Griet:

    Hoi Mascha,

    Wat leuk dat je weer in Australië bent! De verhalen en foto's zijn super, om jaloers op te zijn :)
    Ik blijf alvast meelezen en wegdromen tot ik ook nog een keertje naar daar kan vliegen.

    Nog veel plezier
    xxx Griet

  • 15 April 2013 - 22:32

    Maria:

    Hi Masha,

    Je hebt het weer helemaal voor elkaar, zo te zien en te lezen. Geweldig, en dan zit ook je haar nog goed.
    Ben benieuwd waar je naar toegaat voor je onderzoek.
    Liefs.
    Maria

  • 16 April 2013 - 01:25

    Kishan:

    Love the hairdo, very stylish!

  • 16 April 2013 - 10:25

    Annelies:

    Hoi Massie,

    Erg fijn om al die foto's te zien. Je haar zit prima!
    Liefs, Annelies.

  • 16 April 2013 - 12:24

    Hanneke Vd Akker :

    Hoi Mascha!

    Wat een mooie foto's. Ook leuk haar! Ik wens je heel veel succes met je PhD!


  • 26 April 2013 - 14:23

    Oma:

    geweldig zegwat een mooi verslagenleuke foto shet weer is om jalours op te worden liefs oma opa

  • 02 Mei 2013 - 23:11

    Mirjam:

    ha Mas,

    nou bij deze gelezen :), klinkt goed allemaal, en dat zwembadje bij jullie huis ziet er nog best behoorlijk uit ;). En cool haar inderdaad!

    x Mirjam

  • 20 Mei 2013 - 19:56

    Carla En Jan:

    Hoi Mascha,

    Wij zijn erg blij dat alles goed gaat.Geniet ook maar lekker van het warme weer .Het weer hier is bar slecht .
    We zullen je missen bij het familie etentje en nemen we wel een extra rondje.Veel succes.
    Liefs Jan en Carla.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

PhD in Australie

Promoveren in Darwin

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2016

Adreswijziging (goed)

14 December 2013

Update uit Darwin

12 Mei 2013

Onderzoeksvoorstel

14 April 2013

Life in Darwin
Mascha
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 12506

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2016

PhD in Australie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: