Update uit Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu Update uit Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu

Update uit Darwin

Blijf op de hoogte en volg Mascha

14 December 2013 | Australië, Darwin

Hoi allemaal,

Hier eindelijk weer eens een update uit Australie. Er is heel wat gebeurd in de afgelopen tijd! Maar laat ik beginnen waar mijn vorige bericht was afgelopen. Dat was in mei, dus vrij snel daarna heb ik mijn 30e verjaardag gevierd! Ergens wel jammer om zo’m mijlpaal ver weg van vrienden en familie te vieren, maar iedereen hier heft hard zijn best gedaan om er een leuke dag van te maken. Mijn huisgenote Rosie stond de avond er voor de hele avond in de keuken, ik dacht nog echt dat ze weer een wedding cake aan het uitproberen was wat ze regelmatig deed, maar op mijn verjaardag werd ik verrast met een Mexicaanse taart. Mijn collega’s hadden namelijk bedacht om een Mexicaans thema-feestje te houden. Het feest, wat bij Kate (mijn begeleidster) thuis was, was erg gezellig en natuurlijk niet compleet zonder pinata, sombrero’s, corona’s en cocktails!

Een maand later, en een jaar eerder dan verwacht, stonden mijn ouders hier op de stoep! Kate ging een maand en weg en had aangeboden dat zij in die tijd op het huis konden passen, dus gratis accomodatie. Omdat ze voor de huisdieren en de planten moesten zorgen zijn we de meeste tijd in Darwin gebleven, maar toch ook twee keer een paar dagen gaan kamperen. Eerst zijn we naar Kakadu geweest, een heel groot nationaal park met indrukwekkende natuur, mooie watervallen, rotsschilderingen, veel krokodillen, etc. En de beste manier manier om overal te komen is natuurlijk met een 4 wheel drive! Ik had vlak daarvoor via mijn werk een 4WD cursus gedaan, dus dat kwam goed van pas. Toch wel even spannend hoor, de eerste keer dat je zonder instructeur door een rivier rijdt, je eerste reactie is toch “Hee, de weg houd hier hier op!” voor je je realiseert dat hij aan de overkant verder gaat... Nadat hij bij de expert (mij) had afgekeken wilde Bernard (mijn vader) natuurlijk ook wel rijden :) En zelfs Annelies (mijn moeder) heeft een poging gewaagd. We hebben in Kakadu ook twee keer een boottocht gemaakt, heel erg mooi. Ik zal wat foto’s erbij zetten om jullie een beter beeld te geven. Hopelijk is het ook duidelijk van de foto’s hoe uitgestrekt Kakadu is, de oppervlakte is de helft tot twee derde van Nederland. Wij waren er in de droge tijd, maar in de regentijd staat een groot gedeelte onder water. Moeilijk voor te stellen... Jammer dat het dan ook gelijk onbegaanbaar is, want de watervallen moeten dan wel enorm spectaculair zijn.

Op de terugweg hebben we een jumping cocodile tour gedaan, een boottocht waarbij ze de krokodillen voeren zodat die uit het water springen. Super toeristisch natuurlijk, maar absoluut de moeite waard. We hadden wel het geluk dat we vroeg waren en daardoor op een kleine en rustige boot werden gezet, dus niet overvol met toeristen. De krokodillen komen echt dichtbij, een hele grote krokodil raakte zelfs de boot toen hij naar het vlees hapte, een geweldige mogelijkheid voor foto’s, als ik niet een meter achteruit was gesprongen en de foto’s dus bewogen zijn :P Wat ik trouwens interessant vond is dat de krokodillen allemaal een naam hebben en dat de gids ook iets over hun karakter kon vertellen. Heel fascinerende dieren, maar ook eng. Zo’n boottocht is ok, maar je realiseert je wel dat het gevaar reëel is. Af en toe zwem je ergens waar een krokodillen-val staat, en je hoort toch nog al eens in her nieuws dat er iemand is omgekomen door een aanval van een krokodil. Nou komt dat ook wel doordat mensen zwemmen waar ze niet moeten zwemmen, maar toch. Een tijdje geleden was er een jongen van rond de 25 omgekomen, blijkbaar hadden ze een feestje op een boot, voldoende alcohol neem ik aan, en had iemand hem uitgedaagd om in de rivier te springen. Met fatale afloop dus. Sowieso geen leuk nieuws, maar 2 dagen later zat ik ’s ochtends aan het ontbijt toen mijn huisgenote vertelde dat ze hem kende. Ze was de avond ervoor naar Spaanse les geweest, wat hij ook volgde, maar hij was er niet en toen had ze het nieuws gehoord... (in de krant was geen naam genoemd). Zo komt het toch erg dichtbij.

De tweede kampeertrip was naar Edith Falls and Katherine Gorge, en daarnaast hebben we ook Katherine bekeken, want daar ga ik vanaf januari wonen voor mijn onderzoek. De Gorge had ik 3 jaar geleden al gezien, met Jakob en anderen uit het hostel, maar was nog even mooi! In Katherine hebben we maar weer ervaren dat Australiers niet altijd even easy-going zijn als het lijkt. We wilden een biertje gaan drinken bij de Katherine Club (een restaurant/bar waar ik al een aantal keer geweest was) maar we mochten er niet in omdat Bernard niet gepast gekleed was... Een outbackstadje waar het minstens 30 graden is, maar in een hemd rondlopen, dat kan natuurlijk écht niet. Vrouwen mogen uiteraard wel in een hemdje naar binnen!

Verder hebben we in Darwin van alles gedaan. We zijn naar het crocodylus park geweest (nog meer krokodillen, en ook een krokodillen-burger geprobeerd), een aantal keer in het park gebarbequed, naar de Mindil markets geweest, een biertje gedronken op een terras bij het strand met zonsondergang, wat gaan drinken en uit eten geweest met vrienden van mij, naar de outdoor bioscoop geweest, locale bandjes gezien in een kroeg, de universiteit bezocht, heerlijk Thais gegeten, een dagje gewinkeld (dit uiteraard zonder Bernard), en nog veel meer. Ondertussen heb ik ook nog gewerkt en gestudeerd. Het was een leuke en drukke maand, en ben blij dat ik ze Darwin en omgeving heb kunnen laten zien.

Daarna bleef het druk, want een paar dagen later ben ik verhuisd naar een nieuwe kamer, en een paar weken later was de deadline voor mijn onderzoeksvoorstel. Mijn kamer bevalt prima. Of eigenlijk moet ik zeggen “is me prima bevallen”, want erg lang blijf ik hier niet meer wonen! Morgennacht vertrek ik naar Sydney/Dubbo tot 8 Januari. Dan ben ik even terug, vervolgens ga ik voor 2 weken naar Perth en daarna verhuis ik zo snel als ik iets gevonden heb naar Katherine. Wel raar hoor, ik ben nog geen jaar in Darwin, net van alles opgebouwd (vrienden, yoga, stad leren kennen) en nu ga ik al weer weg. Maar ik heb er wel zin in, weer een nieuwe uitdaging. En nu écht met mijn onderzoek beginnen.

Dan nog een leuk nieuwtje: ik heb sinds eind oktober een vriend, Adam. We hebben elkaar bijna 3 jaar geleden leren kennen toen ik in Alice Springs was voor mijn onderzoek (maar toen met Jakob was, dus verder nooit veel aandacht aan Adam heb geschonken in die zin). Sinds ik terug ben in Australie hebben we veel contact gehad via sms en bellen, en in oktober ben ik hem eindelijk op gaan zoeken. Hij woont nu helaas nog in Dubbo en dat is 3.583 km hier vandaan... Gelukkig ga ik kerst en oud & nieuw bij hem vieren, en het plan is dat hij daarna werk in Darwin zoekt en daarheen verhuist. Ik kijk er erg naar uit!
Ik kan nog veel meer vertellen maar dat zal ik voor de volgende keer laten. Ik wens jullie allemaal heel fijne kerstdagen, en een spetterend 2014!

Veel liefs, Mascha

  • 14 December 2013 - 08:17

    Yannick:

    Hee mas,

    Leuk om je verhaal te lezen en fijn om te horen dat het zo goed gaat! Aangezien we sinds je wegbent nog maar 1keer geskyped hebben en jij nog maar 1 blog hebt geplaatst....was het wel weer nodig om een update te krijgen ;)

    Je schrijft trouwens heel leuk en levendig (een échte antropoloog!) TROTS!

    Even een vraagje, waarom ga je ook alweer weg uit Darwin? En waarom ga je naar Katharine? Ik ben het even kwijt! En ik wil graag de volgende keer wat meer horen over je onderzoek...hoe gaat het daar nu mee? Doe je uberhaupt wel wat?? ;)

    En nog gefeliciteerd met Adam, leuk om te horen! Maarre... 'je hebt er nooit echt veel aandacht aan geschonken in die zin'...klopt niet helemaal he? haha

    Ik zie jou in ieder geval in het voorjaar...jeeeehhh!!!
    Succes met de verhuizing en een fijne kerst gewenst xxxx

  • 14 December 2013 - 10:23

    Timmie:

    Hee Zus,

    Als ik dit zo lees krijg ik steeds meer zin in volgend jaar :P

    Echt zo gaaf wat je daar allemaal ziet, doet, meemaakt enz enz

    Veel pleziet met je brickie de komende 2 weken :-D

    Groetjes en x je brothertje

  • 14 December 2013 - 12:39

    Annelies:

    Ha Mascha,

    Geweldig om je verslag te lezen. Ik voel me weer even terug in Darwin. Ik zou er direct weer naar toe willen!
    Alvast een hele fijne tijd in Dubbo.
    Liefs en dikke kus, Annelies.

  • 14 December 2013 - 13:50

    Patricia:

    Hi Mascha,

    Leuk om je verhaal te lezen en dat het zo goed met je gaat.
    Wij en mijn ouders hebben je een kaartje gestuurd maar weet niet of je die nog ontvangt i.v.m. je verhuisplannen. Leuk om te horen dat je een vriend hebt, geniet samen van de feestdagen.
    Dat gaan wij ook doen samen met onze kleine man Jesse.
    Het gaat steeds beter met hem en het wordt al een flink kereltje, hij lacht ontzettend veel.

    Geniet van alle momenten die je meemaakt.

    Groetjes,
    Remco, Patricia en Jesse

  • 15 December 2013 - 09:59

    Rozemarijn:

    Ha Mascha,

    Wat leuk om weer een blog van je te lezen!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt én dat je al dat moois met je ouders hebt kunnen delen.
    Succes met de nieuwe fase van je onderzoek en geniet van de komende vrije dagen!
    Liefs!

  • 15 December 2013 - 10:13

    Bernard:

    Ha meissie,
    als ik dat zo lees en de foto's zie krijg ik de neiging om meteen vliegtickets te gaan kopen!! We hebben het daar fantastisch gehad!! Fijn dat jij je als reislustig type je binnen 1 land (!!) zo kunt uitleven. Groeten aan David, Sue en familie en heel jammer dat we ze in Darwin net gemist hebben.
    Veel plezier in Dubbo en Perth!!

    Veel liefs,
    Pappie.

    PS Metallica op PP!! Afsluitende act op de pinkstermaandag!!

  • 16 December 2013 - 12:12

    Maria:

    Hallo Mascha,

    Wat heb jij een geweldige tijd aan de andere kant van de wereld!

    Stoer dat je in een 4 wheel drive door de rivieren durft te rijden en dan ook nog samen met Annelies en Bernard. Ik zou maar een fatsoenlijk shirt voor hem kopen voor je weet maar nooit, haha.

    Heel veel succes en geluk(!) gewenst in de komende fase.

    Groetjes,

    Maria

  • 16 December 2013 - 16:57

    Carla Oudhuis:

    Hoi Mascha,


    Wij zij blij dat we weer wat van je horen en bedankt voor je mail en dat het je goed gaat.
    Geniet er maar lekker van en we wensen jou en Adam een hele fijne kerst en Jaarwisseling.

    Een dikke knuffel van Jan en Carla

  • 19 December 2013 - 12:04

    Omafriderichs:

    wat een leuk verslag fijn dat het zo goed gaatin darwin .de kerst ga ik naar i en c de andere naar tim met a en b opa kan niet mee is te vermoeidend voor hem. jammerhoor geniet zelf van de feestdagen met adam Veel liefs oma

  • 19 December 2013 - 20:04

    Hilde:

    Hey verloofde!
    Groot gelijk, een Mexicaans feestje :) Zijn wel de leukste.
    Ik zie je over een tijdje (hopelijk) weer, maar hou de updates maar vol (of wees meer op FB)
    Dikke knuf!
    X Hilde

  • 19 December 2013 - 22:32

    Ineke:

    Hey nichtje,

    Leuk om wat van je te horen, ook al hoor ik via Annelies tijdens onze wandelingen al uitgebreid over jou! Ik wens je een spetterend nieuwjaar! En, ik zie je natuurlijk met Pinksteren......
    Liefs!
    Ineke

  • 21 December 2013 - 15:14

    Annet:

    Ha Mascha,

    Wat ontzettend leuk om 'jouw belevenissen' te kunnen lezen!
    Vanuit Poortvliet hele fijne kerstdagen en een heel mooi 2014 mét Adam toegewenst!

    Aart en Annet.

  • 21 December 2013 - 21:03

    Janneke:

    Ha die Massiebal!!

    Wij hebben ook genoten van dit avontuurlijke verhaal!
    Wat goed te horen dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Via je moeder natuurlijk al heel wat verhalen in geuren en kleuren gehoord :-)

    Hele fijne feestdagen! En een goed, gezond en geweldig mooi 2014 toegewenst!

    Liefs, Janneke

  • 02 Februari 2016 - 18:05

    Cindy:

    He Macha, fijn dat het zo goed gaat met je..vond t leuk om eens je verslag te lezen en dat je n nieuwe vriend hebt.

    Je volgende verslag lezen we wel weer als het zover is.

    groetjes Manuel, Cinfy en de kids.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

PhD in Australie

Promoveren in Darwin

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2016

Adreswijziging (goed)

14 December 2013

Update uit Darwin

12 Mei 2013

Onderzoeksvoorstel

14 April 2013

Life in Darwin
Mascha
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 12508

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2016

PhD in Australie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: