Vakantie!!! - Reisverslag uit Malindi, Kenia van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu Vakantie!!! - Reisverslag uit Malindi, Kenia van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu

Vakantie!!!

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Mascha

26 Juni 2005 | Kenia, Malindi

Hey iedereen!

Deze keer een berichtje vanuit Malindi, waar we genieten van onze welverdiende vakantie. De afgelopen week is echt voorbij gevlogen. In het weekend hebben we ingepakt. Ik zat nog onder de 30 kg met mijn spullen, goed he?! Maar ondertussen heb ik er alweer een paar souveniertjes bijgekocht...
Zondagavond lekker gegeten met Wybke, Helen en Maria, de keuken had speciaal voor ons samosa's (soort snacks met gehakt erin) en frietjes klaargemaakt. Maandagochtend afscheid genomen en toen met de Easy coach naar Nairobi. De reis ging vrij snel gelukkig, maar 't is toch ruim 8 uur in de bus zitten. Wat wel minder is, is dat onze spullen die onder in de bus lagen hartstikke nat waren geworden. Bij mij viel het nog mee, maar een van Lea's koffers was helemaal doorweekt. Geen goed begin van onze vakantie! Dinsdag zat het ons ook weer niet mee. We waren nog maar net Nairobi uit toen we werden aangehouden door de politie. Om vage redenen wouden die 4000 shilling van onze gids, die niet van plan was dat te betalen. We stonden daar nog steeds stil toen we iets verderop op een viaduct een hoop drukte zagen. Bleek een protest van studenten te zijn. Niemand mocht erlangs (waarschijnlijk omdat ze dingen van de brug af konden gooien, later hoorden we ook dat er veel autoruiten waren ingegooid met stenen). Uiteindelijk hebben we door al dit gedoe zo'n 2 uur stilgestaan. Superirritant. Maar goed, toen we eenmaal bij Lake Nakuru aankwamen waren we dat allemaal weer snel vergeten. Het was prachtig. Het meer is niet blauw, maar roze, door de duizenden (miljoenen?) flamingo's die er zitten. Echt niet voor te stellen, zoveel. Verder een hoop andere dieren gezien: pelikanen, zebra's, neushoorns, buffels, en het gaafste van alles, een luipaard op slechts 3 meter van de auto vandaan! Hebben we echt geluk mee gehad, normaal zijn die beesten heel schuw en zie je ze bijna nooit, maar deze was op iets aan het jagen en lette daarom niet op de auto. Echt super om zo'n dier zo dichtbij te zien, en dan niet achter tralies. 't Is eigenlijk een beetje de omgekeerde wereld, de luipaard los en wij 'opgesloten' in de auto.
Woensdag vertrokken we vanuit Nakuru richting de Masai Mara. Onderweg stopten we even, omdat er anderen bij ons bij zouden komen zeiden ze (tot dan toe waren het alleen Lea en ik), maar toen bleek dat onze auto niet verder kon rijden. Het ding had onderweg al wat kuren gehad en moest nu terug naar Nairobi omdat het echt niet ging. Maar er kwam een busje van een andere safari-organisatie waar wij mee mee konden. Bleek uiteindelijk veel beter te zijn. Anders waren we met z'n tweeen gebleven en nu waren we samen met 2 Engelsen, iets ouder dan ons, super aardig, was dus heel gezellig en dat busje was ook een stuk beter dan de auto die we eerst hadden. De Masai Mara was echt super. We hebben eerst een Masai dorp bezocht. Ongeloofelijk hoe mensen daar kunnen leven in die piepkleine hutjes, zonder stroom of wat voor luxe dan ook. Ze eten helemaal geen groente of fruit, best apart. We hebben ook dat Masai dansen gezien, heel grappig, de krijgers gaan dan zo springen. Hoe hoger ze springen hoe meer aanzien ze volgens mij hebben. Het ziet er als zij het doen heel makkelijk uit, maar dat valt toch flink tegen. Zij springen zo een halve meter omhoog, wij kwamen amper van de grond (jaja, we hebben natuurlijk vrolijk meegedanst). Zal er wel belachelijk hebben uitgezien, maar dat zullen ze wel gewend zijn. Wij hebben in ieder geval erg gelachen. 't Was wel echt enorm toeristisch, ze hadden ook een winkeltje daar, maar dat was nog groter dan het dorp zelf!!
We hebben echt veel dieren gezien. Heel veel buffels, wildebeesten, zebra's, impala's, nog een aantal verschillende soorten gazelle's/herten, leeuwen, olifanten, giraffe's, een cheetah, een hyena en nog veel meer. Bij de rivier mochten we even de auto uit om naar de nijlpaarden en krokodillen te gaan kijken. Echt gaaf, een van de krokodillen die er lag (wel aan de overkant van de rivier hoor) was echt reuze groot. Verder zijn we ook nog even in Tanzania geweest. Niet veel meer dan een paar meter, de safari-busjes mogen daar namelijk niet rond gaan rijden, maar toch, kan mooi zeggen dat ik daar geweest ben! De leeuwen hebben we van ook heel dichtbij gezien, je kan op een paar meter afstand komen. Wel typisch: meestal zien ze alleen maar vrouwtjes leeuwen, maar wij hebben 7 leeuwen gezien en dat waren allemaal mannetjes! Geen vrouwtje gezien... maar goed, de mannetjes zijn toch een stuk mooier om te zien, hebben we weer geluk mee gehad. Ook nog een half verteerde, half opgegeten buffel gezien. Echt smerig, het stonk verschrikkelijk en dan liggen die leeuwen daar gewoon naast te slapen. Een dag later zagen we zelfs dat er eentje weer van die buffel aan 't eten was, bah! Zag er echt niet smakelijk uit.
Al met al dus een geweldige safari gehad en nu zijn we dan in Malindi. Gisteren zijn we vanag Nairobi met de bus hierheen gekomen. Om half 9 vertrokken, en ze hadden gezegd dat we rond half 7 in Malindi zouden zijn. Mooi niet dus, rond die tijd waren we pas in Mombasa, we waren pas na 9 uur hier. Ruim 12 uur in de bus gezeten dus, was echt helemaal gaar daarna... Nog behoorlijk geschrokken onderweg. We houden er al niet van om in het donker te reizen (vanaf 7 uur is het donker) en we weten nu ook weer waarom. Ik was een beetje aan het slapen en werd ineens wakker van een enorme klap, de bus slingerde wat en iedereen was in rep en roer. De bus reed wel gewoon door. Geen flauw idee wat er gebeurd was, maar even later vertelde iemand ons dat we een koe hadden aangereden. Echt flink schrikken!! Het is ook echt een flinke botsing geweest want toen we later de bus uitstapten zagen we dat er een enomrme deuk in de voorkant zat. We waren erg blij toen we eindelijk in Malindi aankwamen en op onze hotelkamer lekker konden uitrusten. Na dagenlang hele dagen in de bus/auto zitten heb ik het wel een beetje gehad daarmee!
Maar nu zitten we dus lekker aan de kust. Het is wel een stuk warmer hier, is goed te merken, je zweet je kapot. 't Is ook echt zo'n benauwde warmte als het in Nederland ook altijd is. Het is nog niet echt zonnig, komt nog wel hoop ik!! Morgenochtend gaan we met een boot de zee op en dan snorkelen. Moet een erg mooi rif zijn hier heb ik gehoord, dus daar heb ik wel veel zin in.
Tot over 1 1/2 week!!!

Liefs, Mascha

• 26 Juni 2005 - 09:16

Corina:

Hoi Mascha, Veel plezier met snorkelen. Klinkt gaaf zeg, als die wilde dieren die je gezien hebt. Tot over anderhalve week. Groetjes Corina

• 26 Juni 2005 - 09:29

Roos:

Veel plezier de laatste 10 dagen!! Geniet ervan he.
    Ik heb trouwens ook wilde dieren gezien, in de bioscoop whoehaha!
    x Roos

• 26 Juni 2005 - 09:47

Sandrino:

Geweldig zo'n safari zeg. Alhoewel loslopende luipaarden hebben we hier op de veluwe ook! Maar vooral dat roze meer lijkt me de moeite waard! Geniet nog maar van de laatste week, want daarna mag je weer terug naar het saaie Nederland/

• 26 Juni 2005 - 14:21

Bernard:

Ha meissie, wat een avonturen! Dat maakt het natuurlijk onwijs gaaf. Mag ik je een beetje benijden??!! Wij zouden als ultiem avontuur (hum,hum) gisteren naar de TT gaan maar vrijdag is Tim aangereden door.... een heftruck (!) en hij kon niet lopen dus we zijn niet gegaan. In ieder geval nog heel veel plezier die laatste 10 dagen en ik hoop dat je nog veel lekker strandweer hebt.
    Veel liefs,
    Bernard.

• 26 Juni 2005 - 14:40

Annelies:

Hoi Mascha,
    Wat een geweldige vakantie.Het is hier ook lekker warm (hittegolf),dus je hoeft niet ver weg te gaan om mooi weer te hebben. Geniet nog 10 dagen van je vakantie!!!!
    Groetjes +xxx, Annelies.

• 26 Juni 2005 - 20:51

Maria:

Hallo Mascha,
    Na je interessante safari nog lekker even aan de kust uitrusten en dan weer terug naar Nederland. Je zal wel moeten wennen!
    Groetjes,
    maria

• 27 Juni 2005 - 07:29

Kim:

He Mascha!
    Nog bedankt voor jullie kaartje, was er al toen ik thuis kwam. Heel leuk.
    Nu ik je verhalen zo lees krijg ik weer helemaal de kriebels, alles komt bekend voor maar is wel heel verweg.
    Ben nu dus dik 2 weken weer lekker thuis, heerlijk om weer echt lekker thuis te zijn maar ook nog wel flink wennen aan alles.
    Al met al een hele ervaring als ik er zo op terug kijk.
    Geniet lekker van jullie vakantie aan de kust! Heerlijk he en ik kan je verzekeren Diani beach is echt super!
    Veel plezier en geniet nog ff!
    Liefs xx Kim

• 29 Juni 2005 - 15:15

Wilma:

Ha die Mascha, Als je nou ff goed oplet dan kun je nog een carrièreswitch maken: poemapakker! Want er loopt een heuse (of niet heuse) poema op de Veluwe rond. Jaja, de Hollandse komkommertijd begint steeds vroeger ....
    De Nijmeegse bloedbank stak trouwens bijna de vlag uit toen ik vertelde dat jij bloedgroep O- hebt. Maar toen ik meldde dat je niet alleen in het ziekenhuis maar ook aan een malariamug bloed hebt gedoneerd zakte de vreugde aanmerkelijk. Ik vermoed dat je daar de eerstkomende tijd niet erg welkom bent.
    Het laatste nieuws: Amalia heeft een zus en ze heet Alexia. Steek de vlag uit en pak een oranjebittertje, dat hebben ze vast wel in Kenia. Zo, ben je weer helemaal op de hoogte van de Nederlandse situatie.
    Hee meis, geniet nog even van je vakantie en tot binnenkort!
    wilma

• 30 Juni 2005 - 17:03

Jacomien:

Hey Mas!
    Geniet lekker van je vakantie...na al die indrukken en drukte op je stage heb je dit zeker wel verdient! Tot binnenkort!
    Liefs, Jacomien