Laatste weekje.... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu Laatste weekje.... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu

Laatste weekje....

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Mascha

30 Juni 2005 | Kenia, Nairobi

Hoihoi!

Hoe istie in Nederland? Hebben jullie de hittegolf een beetje overleefd? Ik hoop wel dat het warme weer nog een beetje aanhoudt, anders wordt de schok voor mij volgende week wel heel groot. Hoewel het weer hier niet zo goed is als we verwacht hadden. In Malindi heeft het veel geregend, waardoor we helemaal niet op het strand hebben kunnen liggen. We hebben wel een keer gesnorkeld, dat was erg leuk. Enorm veel vissen gezien in de meest mooie en opvallende kleuren. Verder zijn we naar de ruines van Gedi geweest, een paar eeuwen oud, er staan nog resten van moskeen en huizen. Ook leuk, alleen de regen was minder. Loopt toch een stuk minder fijn.
Op dit moment zitten we in Diani Beach, ten zuiden van Mombasa. Gisteren hebben we dan toch eindelijk op het strand kunnen liggen, heerlijk! We zitten hier geweldig, in een huisje met uitzicht op het strand. Paar meter lopen en we liggen in de Indische oceaan! Het is echt zo'n plaatje: witte stranden, helderblauwe zee, palmbomen... echt prachtig. Helaas regent het nu al weer, hopen maar dat het nog een beetje opklaart, anders komen we straks helemaal wit thuis en dan gelooft niemand dat we in Kenia zijn geweest.
Het hoogseizoen is nog net niet begonnen, dus het is nog vrij rustig overal, toch zie je ineens al weer heel veel "mzungu's" (blanken). Echt raar hoor, ben dat helemaal niet meer gewend. Wat wel opvalt is dat hier heel veel mensen moslim zijn, terwijl ze in west-kenia, waar we eerst zaten, bijna allemaal christelijk zijn. Je ziet hier heel veel vrouwen met hoofddoekjes en ook veel met burka's. Een heel andere wereld dus weer. 't Is ook allemaal veel toeristischer, wat helaas aan de prijzen ook te merken is, echt Westers! Maar goed, we genieten toch nog lekker even van onze vakantie. Morgen komen Maria en Helen, de Ierse meisjes, hierheen. Erg gezellig, ik kijk ernaar uit om ze weer te zien, en de laatste nieuwtjes uit Mumias te horen :)
Zondag vertrekken we hier alweer, overdag in Mombasa gaan we ons haar laten vlechten, en dan 's nachts met de trein naar Nairobi. Over minder dan een week ben ik alweer in Nederland, echt een raar idee! Maar ook wel weer leuk om iedereen weer te zien, mijn nieuwe kamer in te gaan richten, en natuurlijk de vierdaagsefeesten!
Tot snel!!

Groetjes, Mascha

  • 30 Juni 2005 - 12:36

    Bernard.:

    Wauw, daar wil ik ook zijn denk ik vanuit mijn kantoorstoel centrum Rotterdam als ik naar de grauwe, regenachtige Coolsingel kijk. Veel strandplezier meissie.

    Pappie.

  • 30 Juni 2005 - 14:13

    Maria:

    Ha Mascha,
    Ik hoop voor je dat je nog net als een kreeft zo rood zal verbranden en wil je een goede thuisreis wensen.
    Tot ziens en groetjes,
    Maria

  • 30 Juni 2005 - 15:03

    Corina:

    Hoi Mascha, Mooie weer is helaas voorbij, maar komt miss wel weer terug. En natuurlijk gaan we dan feesten. Groetjes Corina

  • 03 Juli 2005 - 18:46

    Oma:

    veel plezier en een goeie reis naar huis.liefsoma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Mascha
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 12530

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2016

PhD in Australie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: