Laatste berichtje uit Kenia... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu Laatste berichtje uit Kenia... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu

Laatste berichtje uit Kenia...

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Mascha

05 Juli 2005 | Kenia, Nairobi

Jaja, over een paar uurtjes is het zover, dan stap ik in het vliegtuig terug naar Nederland. Okee eigenlijk naar Belgie, maar vanaf Brussel ben ik ook zo thuis.
Diani Beach was heerlijk, al is het weer wat regenachtig gebleven waardoor we weinig op het strand hebben kunnen liggen (om precies te zijn maar 1 x, wat toch wel erg weinig is in een hele week aan de kust).
Ondertussen ben ik wel zo rood als een kreeft, omdat we zaterdag een snorkel/duik-tripje hebben gemaakt. Toen we 's ochtends vertrokken regende het behoorlijk, dus wij baalden al, een dagje op de boot is echt niet leuk als het regent, maar gelukkig klaarde het later op en hebben we nog genoeg zon gezien. Lea en Helen zijn gaan snorkelen, Maria en ik gaan duiken. Hartstikke leuk om weer eens te duiken, ik was het nog niet verleerd! We hebben o.a. een vis gezien van zeker een meter groot, toch wel even slikken, maar niet te dichtbij komen... een rog die ik niet zag (zat verstopt in het zand) die ineens wegschoot waardoor ik moest lachen en allemaal water in mijn duikbril kreeg, en nog heel veel andere vissen. Erg mooi. Verder kregen we een heerlijke seafood lunch. Dus nu weet ik ook hoe ik een krab moet ontleden, weer wat geleerd :) Ik ben normaal niet zo'm viseter, maar dit was toch wel erg lekker allemaal. Daarna gingen we door een of ander dorpje op het eiland lopen. Was voor ons weinig bijzonders nadat we bijna 3 maanden in een Keniaans dorp hebben geleefd. Wat echt stom was, was dat een aantal mensen snoepjes hadden voor de kinderen en de kinderen waren daar echt om aan het vechten. Ze vielen die mensen (en elkaar) zowat aan, echt niet normaal! Op een gegeven moment gingen die mensen dan ook nog wat snoepjes op de grond gooien, al die kinderen erop af vliegen natuurlijk. Echt achterlijk, net eendjes voeren ofzo, dat je wat brood in de vijver gooit en alle eenden erop af vliegen. Niet leuk om te zien. Dan schaam je je echt even voor je blank-zijn. En zo is het natuurlijk ook niet gek dat alle kinderen hier altijd lopen te bedelen bij de blanken. Maar verder een leuke dag gehad hoor.
Bij ons huisje in Diani Beach zaten heel veel apen. Ze kwamen heel dichtbij, waren helemaal niet bang. Echt grappig, totdat we zaten te ontbijten en er eentje midden op tafel sprong! Wij gillen natuurlijk, je schrikt toch wel even. Zo snel als hij op tafel was gesprongen was hij er ook weer af, maar had ondertussen wel een banaan mee genomen. Dus voortaan hebben we maar gewoon binnen gegeten, wel jammer, maar zo bleef ons eten tenminste op tafel staan :) Hoewel het binnen ook niet helemaal veilig was want toen we later heel even bij het huisje waren weg gelopen en de deur open hadden laten staan hadden we weer ongewenst bezoek gehad. De bananen waren weg en er lag een apenkeutel in de kamer. Stelletje brutale beesten!!
Het was erg leuk om in Diani Beach Maria en Helen weer te zien. Echt gezellig zo met z'n viertjes. Helaas moesten we zondagochtend alweer afscheid nemen, omdat Lea en ik toen naar Mombasa gingen om ons haar te laten vlechten. Wat een gedoe zeg. We wisten wel dat het lang zou duren en dat het best pijn doet, maar toch. 7 uur lang het gevoel dat alle haren uit je hoofd gerukt worden is echt niet fijn. Op een gegeven moment zaten ze met z'n 3-en aan mijn haren te trekken, vreselijk. Maar wie mooi wil zijn...
's Avonds hebben we vanuit Mombasa de trein naar Nairobi gepakt. De trein zou om 7 uur vertrekken en rond 9 uur 's ochtends in Nairobi aankomen. We vertrokken inderdaad om 7 uur, dat vond ik al heel wat, maar een uur later stonden we alweer stil. Nou ja, we hebben gegeten, wat gelezen en zijn uiteindelijk maar gaan slapen. De trein stond toen nog steeds stil. Wat later werd ik wakker omdat de trein weer ging rijden. Voor mijn gevoel had ik net een uurtje geslapen (slapen op een net ingevlochten hoofd: AU!!), maar het bleek al 4 uur te zijn. Hadden we dus 8 uur lang stilgestaan. De NS is er niks bij ;) In plaats van 9 uur 's ochtends kwamen we dus pas rond half 6 in Nairobi aan. Gelukkig hadden we op vertraging gerekend, en dus geen plannen gemaakt voor die dag. In de trein zaten ook een paar mensen die een vliegtuig moesten halen, lijkt me echt erg. Gelukkig voor hun konden ze het laatste stuk met een busje doen ipv met de trein, dat gaat sneller, dus ik denk wel dat ze hun vlucht gehaald hebben. Tja, als je om 7 uur 's avonds moet vliegen, en de trein moet om 9 uur 's ochtends aankomen verwacht je toch dat je dat moet kunnen halen?!
Vandaag is dus echt ons laatste dagje in Kenia. Echt raar hoor om te bedenken dat we morgen om deze tijd alweer thuis zijn, en dan gewoon weer moeten wennen aan het Nederlandse leventje. Maria en Helen komen vandaag met het vliegtuig van Mombasa naar Nairobi. Dan zien we ze weer en gaan we gezellig voor de laaste keer met z'n vieren eten. Dan naar het vliegveld en deze keer echt afscheid nemen. Om kwart over 11 vanavond vliegen we, en morgenochtend om half 7 sta ik als het goed is weer op Brussel.
De komende dagen zit ik in Poortvliet (alleen donderdag even op en neer naar Nijmegen om de sleutel van mijn kamer te halen). Zondag verhuis ik dus vanaf dan ben ik weer in Nijmegen te vinden. Ik hoop jullie allemaal snel weer te zien.
Tot gauw!!

Liefs, Mascha

  • 05 Juli 2005 - 07:16

    Bernard:

    Dag lieve Mas,
    we zitten al in de starthouding om je te komen halen op Zaventem. Fijne laatste dag en goede vlucht.
    Pappie.

  • 05 Juli 2005 - 08:48

    Janneke:

    Janneke is ook in Poovlie hoor Massie!!! Dat wordt dus gezellig bijkletsen!! Goede reis terug en tot gauw!

  • 05 Juli 2005 - 09:34

    Corina:

    Hoi Mascha, Tis geen mooi weer voor je om terug te komen hoor. Neem je wat zon mee? Goede reis alvast. Groetjes corina

  • 05 Juli 2005 - 13:24

    Maria:

    Hallo Mascha,
    Laat je maar lekker een paar dagen verwennen door je pappie, mammie en broertje.
    Groetjes,
    Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Mascha
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 12524

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2016

PhD in Australie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: