Terug in Nederland... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu Terug in Nederland... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland...

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Mascha

16 Juli 2005 | Nederland, Nijmegen

Hey allemaal!

Hier een laatste berichtje op mijn site. Ik ben ondertussen al anderhalve week terug in Nederland. Laatste dagje in Nairobi was nog wel leuk, beetje gewinkeld, lekker uit eten geweest 's avonds. Het was alleen jammer dat Maria en Helen het niet haalden om ook nog in de stad te komen eten dus die zagen we pas later op het vliegveld. Daar hebben we afscheid genomen, deze keer definitief. Echt niet leuk, ook al kenden we elkaar eigenlijk nog maar 4 weken.
En toen terug naar Nederland dus. We hadden weer wat teveel bagage, 5 kilo met z'n tweeën. Ze wilden ons daarvoor laten betalen, wat wij natuurlijk niet van plan waren, dus wij een beetje zeuren. Zoveel hadden we op de heenweg ook, toen hoefden we ook niet te betalen... toen mochten we er wel mee door. Het vliegtuig had een half uurtje vertraging, ach ja, we zijn wel wat gewend ondertussen. Gelukkig vlogen we 's nachts en heb ik bijna de hele tijd kunnen slapen, dus de vlucht ging vrij snel. Rond kwart voor 7 landden we in Brussel, waar het regende, het zal ook eens niet. Onze ouders stonden ons al op te wachten, we hebben nog even met z'n allen koffie gedronken en toen naar huis. Echt raar om afscheid te nemen van Lea, we hebben elkaar 3 maanden lang bijna constant gezien, echt alles samen gedaan en ineens ga je allebei weer je eigen weg. Maar we zien elkaar nog vaak genoeg, hebben nog een afstudeerproject samen af te maken en natuurlijk spreken we ook vaak gewoon gezellig af in Nijmegen.
Het went weer best snel om terug in Nederland te zijn. Meteen weer druk natuurlijk. Spullen uitpakken, dozen inpakken, sleutel halen, naar de ikea (oh jee ben ik nou reclame aan het maken op mijn site?!:)), foto's laten zien, met iedereen afspreken, verhuizen, naar school, feestje... Wel raar vind ik het nog steeds dat iedereen hier zo rijk is (in vergelijking met de Kenianen dan he, voor hier zijn we allemaal maar arme studentjes), en dat er zoveel meer is. Tv, boeken, muziek, mooie kleren, make-up, zoveel keus in de supermarkt, nog een beetje onwerkelijk soms. Ik merk wel dat ik het Keniaanse tijd heb overgenomen ;) Ik let echt helemaal niet meer op de tijd en dat scheelt toch een hoop gestress. Al is het in Nederland soms wel handig om op tijd te komen, wordt toch van je verwacht hier.
Verder helemaal geen aanpassingsproblemen. Mijn nieuwe kamer is nu een eind ingericht en ik ben er erg blij mee. Wat een ruimte (2 kamers!!) en lekker dichtbij de stad. Ideaal, vooral nu de vierdaagse-feesten weer beginnen. Ja, daar moet je van genieten he als je in Nijmegen woont.
Voorlopig is dit het laatste berichtje op mijn site. Maar hopelijk gaat het niet al te lang duren voor ik weer de wijde wereld intrek, heb nog plannen genoeg ;)
Leuk dat jullie me allemaal hebben gevolgd op mijn site en bedankt voor alle leuke berichtjes!

Liefs, Mascha

  • 16 Juli 2005 - 20:26

    Lea:

    He mas

    we gaan zeker genieten van de zomerfeesten! Tot morgen

    liefs lea

  • 17 Juli 2005 - 12:13

    Corina:

    Hai Mas, Was leuk om je weer te zien. En ik kom natuurlijk meevieren vrijdag. Heb de terugweg goed gevonden. Groetjes Corina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Mascha
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 12530

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2016

PhD in Australie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: