Raften in Uganda!! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu Raften in Uganda!! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu

Raften in Uganda!!

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Mascha

17 April 2005 | Oeganda, Jinja

Hoihoi!

Deze keer geen bericht uit Kenia, maar uit Uganda. Ja, zitten we zo ver van Nederland en dan nog gaan we naar het buitenland. Even een weekendje naar Uganda, klinkt toch wel stoer he!
We zijn hier vrijdagmiddag naartoe gegaan. Een rit van 5 uur, en ongeloofelijk maar waar, de wegen zijn hier NOG slechter dan in Kenia. Dus na die 5 uur was ik echt flink door elkaar gehobbeld. Op een gegeven moment was het zelfs zo erg dat we door een kuil reden die zo diep was dat ik met mijn hoofd tegen het dak van het busje aan stuiterde. Auwwww! En ik dacht nog wel dat ik hartstikke klem zat, met 4 mensen op 3 plaatsen... Toen we uiteindelijk bij de Rafting Company waren was het vandaar nog 8 km naar de camping, maar we zagen het echt niet meer zitten om nog verder te hobbelen dus besloten we te gaan lopen. Als blanke trek je hier echt enorm veel aandacht, alle kinderen riepen constant "mzungu" (blanke) en "how are you?". En al vrij snel hadden we de halve basisschool achter ons aan lopen. Echt grappig, sommige kinderen willen je hand vasthouden, maar eentje was er ook zo slim om na een tijd haar tas in mijn hand te duwen, mocht ik die dragen!! Nou vooruit dan maar...
Op de camping sliepen we in een hutje, wat voor 2-3 personen is. Nou dat hebben we gemerkt met z'n drietjes (ik was met Lea en Wybke, een Nederlandse co-assistent), er was 1 eenpersoonsbed, en 1 anderhalfpersoonsbed, dus Lea en ik hebben erg knusjes geslapen :) Maar het uitzicht maakte dan weer alles goed, zodra je het hutje uitliep had je een prachtig uitzicht over de Nijl. Echt geweldig. Ik moet trouwens zeggen dat ik bij de Nijl toch aan Egypte denk, maar blijkbaar loopt dat ding ook nog door Uganda. Ach ja, zo verbeterd er nog eens wat aan mijn topografische kennis. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten, nooit geweten dat kippenboutjes, aardappelpuree en sla zo goed konden smaken! Het eten in het guesthouse is trouwens ook niet heel vies (maar ook niet superlekker) maar vooral erg niet-afwisselend. Het is echt 2 keer per dag, 7 dagen per week hetzelfde: rijst, ugali (een smakeloos iets van maismeel, het is snijbaar, maar veel dikker en papperiger dan brood), sukumawiki (een soort spinazie) en iets van vlees (ook steeds hetzelfde). Best te eten, maar op een gegeven moment krijg je er wel genoeg van. Heel af en toe krijgen we wel iets anders erbij, bv. frietjes of pannekoeken. 's Ochtends eten we gewoon brood. Verder halen we zelf wel eens wat fruit, vooral de verse ananas is heeeeeeerlijk!
Gisteren zijn we gaan raften, echt heel gaaf! Met een rubberbootje op de Nijl, hoge golven, we zijn 2 keer omgeslagen! Dan denk je echt even dat je verzuipt, je voelt alleen maar water om je heen dat alle kanten op stroomt, je weet niet meer wat boven en onder is en waar de boot of de andere mensen zijn, en als je even bovenkomt kan het nog gebeuren dat je direct weer een golf over je heen krijgt. Maar meestal drijf je vanzelf wel weer de goeie kant op en er varen ook een paar kajaks rond om je te redden. Er waren ook een aantal rustige stukken waar we mochten zwemmen, en we hebben ook gewoon op het water, in het bootje, gelunched. Verse ananas en watermeloen, jammie! Dit was dus wel een hele belevenis, ik heb er ook een DVD van dus wie wil moet die later in Nederland maar een komen bekijken.
Op dit moment zitten we dus nog in Uganda, we gaan straks de hele weg terug weer afleggen. Kijk er nu al naar uit, not!
Tot de volgende keer maar weer!

xxx Mascha

  • 17 April 2005 - 08:51

    Richard:

    Wat een avonturen allemaal! En ik zit gewoon de helft van de tijd in de universiteitsbibliotheek of achter mijn computer... :-(
    Maar ja, verschil moet er zijn... Ik zal je binnenkort eens een verslagje sturen over de extreme make-over van de Vossenveld-keuken... Want ja, Mascha, we zijn aan het schoonmaken geslagen! Een gedeelte van de keuken is al zo wit dat het bijna pijn aan je ogen doet ;-)

  • 17 April 2005 - 11:51

    Renate:

    Mascha, die zon die ja naar Deventer gestuurd hebt is nog steeds niet aangekomen! (Beetje je best doen nog, hahaha)
    Verder, ik ben heel benieuwd naar je DVD van het raften , wil hem zeker zien.

  • 17 April 2005 - 12:06

    Corina:

    Hoi Mascha, Klinkt goed en erg avontuurlijk zeg. Maar wat moet dat nog worden als je de rijst nu al zat bent? Ik kijk uit naar je dvd. Groetjes Corina

  • 17 April 2005 - 17:49

    Janneke:

    En je vond rijst toch uberhaupt al niet lekker?? (meen ik mij te herinneren...)

  • 17 April 2005 - 18:09

    Annelies:

    Als je thuis komt krijg je voorlopig geen rijst meer. Was het raften net zo spannend als in Canada? Ik bel je binnenkort weer.
    Groetjes vanuit Poortvliet, Annelies en Bernard+Tim.

  • 18 April 2005 - 08:44

    Maria:

    Hallo Mascha,
    Wat een avonturen beleef jij zeg, helemaal geweldig!! Die DVD wil ik zeker een keer zien. Ben zeer benieuwd wat je de volgende keer te vertellen hebt. Bij mij gebeurt er weinig behalve dat een van mijn ooien twee lammetjes heeft gekregen.
    Veel plezier en hou je taai in het ziekenhuis,
    Maria

  • 20 April 2005 - 09:10

    Sascha:

    hey massie! Uganda, Kenia... echt super tof man! Je beseft wel dat je ons super jaloers maakt he. Geniet ervan. Oh ja, moet nog een grappig mailtje doorsturen maar dat doe ik van 't weekend! -xxx-

  • 21 April 2005 - 21:00

    Renate:

    Vandaag hebben we eindelijk jouw zonnetje mogen ontvangen hier in Nederland. Alsnog bedankt, het was heerlijk roeiweer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Jinja

Mascha
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 12525

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2016

PhD in Australie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: