Deze keer een weekendje thuis... - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu Deze keer een weekendje thuis... - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu

Deze keer een weekendje thuis...

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Mascha

07 Mei 2005 | Kenia, Mumias

Jambo!

Weer een weekje voorbij, de tijd gaat echt supersnel! We zitten nu al bijna op de helft van de stage, we hebbben al 5 van de 11 weken gehad. Ik ben ondertussen wel helemaal gewend hier, waardoor het ook wel steeds leuker wordt. Op stage kunnen we ook steeds meer onze eigen gang gaan. Het was deze week wat drukker waardoor Lea en ik ook zelf wat patienten hebben behandeld en onderzocht. Zo heb ik een vrouw onderzocht die 4 dagen daarvoor een kind had gehad en nu last van haar bekken had. Wel grappig want in Nederland is bekkeninstabiliteit en dat soort problemen nog een hele specialisatie op zich na de gewone opleiding fysiotherapie, en hier mag ik zomaar in m'n eentje zo'n patient onderzoeken. Gelukkig heb ik tijdens mijn vorige stage wat van zulke patienten gezien en had ik wel een beetje een idee van wat ik moest doen :).
Ik ga binnenkort weer proberen om foto's op de site te zetten. Helaas zit ik nu achter een computer waar ik geen USB-stick op kan gebruiken, maar misschien van de week een keertje. Ik heb namelijk een leuke (nou ja leuk, 't heeft meer weg van horror) foto vanuit het ziekenhuis! Ik was bezig met een brandwondenpatient en de anesthesist vroeg of hij een foto van mij mocht maken. Ik dacht dat hij een grapje maakte dus ik zei okee, maar een minuut later kwam hij echt met een fototoestel aanlopen! Ach ja, het is een goede foto om jullie een beetje een idee te geven van wat ik hier allemaal zie. Het is namelijk een meisje van wie heel de benen, billen en vagina verbrand zijn, en omdat de ouders een week hebben gewacht om haar naar het ziekenhuis te brengen (echt niet te geloven!) is de hele boel nu ontstoken. Stinkt verschrikkelijk en ziet er echt onwijs smerig uit. Maar ik ben nog niet flauwgevallen bij haar dus daar ben ik best een beetje trots op ;)
Lea had van de week malaria. Heel stom, ze was helemaal niet ziek, heeft gewoon gewerkt, alleen toen ze bijna flauwviel en zich voor de zekerheid maar liet testen bleek ze malaria te hebben. Je hoeft er dus niet direct heel ziek van te worden. Wel handig is dat we in het ziekenhuis stage lopen en dat je er dus gelijk bij bent.
Nu gaat het weer helemaal goed, we zijn lekker een dagje naar Kisumu vandaag. We hebben wat souveniertjes gekocht (veel te veel natuurlijk, het is allemaal zo leuk), straks doen we nog wat boodschappen en dan weer terug naar Mumias. Een rustig weekendje dus. Morgen gaan we wat aan school werken, moet ook gebeuren, en Lea's verjaardag vieren!
Overigens heeft Lea deze week 2 pakketjes gehad die er allebei 2 weken over hebben gedaan. Dus het kan wel goed gaan met de post!
Verder heb ik geen nieuws. Eigenlijk hebben we maar weinig bijzonders gedaan van de week, gewoon stage gelopen. Haha, straks wordt het nog saai!

Veel liefs, Mascha

• 07 Mei 2005 - 13:21

Corina:

Hoi Mascha, Nou, je beleeft genoeg zo te horen hoor. Kun je toch niet saai noemen. Knap zeg dat je dat kan, zulke brandwondenpatiënten behandelen. Veel succes nog.

Groetjes Corina

• 10 Mei 2005 - 15:52

Janneke:

Als het te saai gaat worden..dan kom ik het graag van je overnemen! Hoewel ik twijfel over mijn bekwaamheid over dit soort zaken, ach...alles eraf hakken, tsjakka!! Kus Janneke

• 11 Mei 2005 - 09:53

Mas:

Nou, volgens mij valt dat wel mee met het vervelen, beetje rust op z'n tijd is toch ook lekker? Ik heb me trouwens aan onze belofte (naja, belofte..)gehouden om nooit meer naar een schuurfeest te gaan. Afgelopen schuurfeest was ik lekker in boz. x

• 12 Mei 2005 - 09:07

Ineke:

Hoi Mascha,

Jij beleeft een hoop zeg! Hou je het qua eten een beetje vol? Onvoorstelbaar wat je beschrijft over de brandwonden, dat is bij ons pure horror!
    Veel plezier met al je weekenduitjes!

Ineke