Ziekjes en verkouden :( - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu Ziekjes en verkouden :( - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu

Ziekjes en verkouden :(

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Mascha

17 Mei 2005 | Kenia, Mumias

Hoihoi!

Ja, je leest het goed: ik ben verkouden. Ben je in Kenia, prachtig weer, en nog wordt ik verkouden, ik snap er niks van. Maar irritant is het wel, voelde me van 't weekend al niet zo fit en gisteren en vandaag heb ik geen stage gelopen. (Pinksteren hebben ze hier niet dus eigenlijk had ik geen vrij). Vanochtend wel veel op de computer gewerkt hoor, het is niet zo dat ik niks uitvoer en dan vervolgens wel lekker ga internetten. Een van de verpleegkundigen had al tegen Lea gezegd dat ik me maar moest gaan laten prikken op malaria, maar volgens mij heb ik echt alle symptomen van een doodgewone verkoudheid, die ik in Nederland ook wel eens heb, dus dat leek me niet echt nodig. Hier denken ze echt bij alles gelijk aan malaria. En mocht ik me nou over een week nog steeds niet lekker voelen, ja, dan ga ik me wel laten prikken...
Het weekend was verder wel heel leuk. Ik ben met Lea naar Kakamega Forest geweest, een regenwoud. Nou dat het een REGENwoud is hebben we gemerkt, we zijn zaterdagmiddag gelijk natgeregend. Voordeel is dat het door de dichte begroeiing op zich er meeviel, de meeste regen wordt door de bomen tegen gehouden. Zondagochtend hebben we een lange wandeling gemaakt, toen was het wel lekker weer, maar ook de zon werd door de bomen tegen gehouden dus daar hebben we ook weinig van gemerkt. Totdat we op een paar stenen midden in een riviertje pauze gingen houden, een waar paradijs... Het regenwoud was echt supermooi, we hebben veel rare bomen gezien, paddestoelen, vlinders, vogels en (toch wel het leukste) aapjes! Echt ik blijf het geweldig vinden om aapjes door de bomen te zien slingeren. Wel jammer is dat het bijna onmogelijk is om er foto's van te maken. Ze zitten vaak hoog in de bomen (tegenlicht) en ook te ver weg.
Maria, je pakketje is aangekomen. Is toch nog best wel snel gegaan zo! Ik ga mijn best doen om het dicht te laten tot mijn verjaardag (okee, ik geef toe, ik heb al gespiekt maar het inpakpapier zit er nog omheen:)). Verder wil ik iedereen vragen om vanaf 7 juni of ergens rond die datum geen post meer op te sturen. Ik kom namelijk wel pas 6 juli terug in Nederland, maar mijn stage eindigt op 17 juni (whaaa dat is precies over een maand al!!) en dan blijven we niet lang meer in het ziekenhuis. En het zou zonde zijn als ik de post niet meer krijg, of pas maanden later als andere Nederlandse studenten zo aardig zijn om het mee terug naar Nederland te nemen...
Hoop dat jullie allemaal leuke pinksterdagen hebben gehad en dat alles goed gaat!

Liefs, Mascha

  • 17 Mei 2005 - 13:17

    Sandrino:

    Beterschap. Mascha even een vraagje: Ik heb namelijk een probleempje. Ik heb mezelf min of meer per ongeluk, door op de verkeerde link te drukken, verwijderd uit jouw mailinglijst. Sorry sorry, stom stom! Kun je me weer toevoegen, zodat ik weer kan zien wanneer je iets op de site zet. Vind het wel leuk om het zo te blijven volgen.... Dank en groet Sandrino

  • 17 Mei 2005 - 14:00

    Corina:

    Hoi Mascha, Ja hoor, de Pinksterdagen waren hier ook leuk. Maar denk dat het regenwoud toch iets anders is dan het strand aan Renesse. Beterschap verder.
    Groetjes Corina

  • 19 Mei 2005 - 20:32

    Sas:

    hey mas, Beterschap he!! Ik schrok wel eventjes van je smsje hoor! gewoon een verkoudheidje, haha. zit nu lekker met een wijntje songfestival te kijken met een stel vriendinnnen. Wat voor muziek luisteren die kenianen eigenlijk...??

  • 20 Mei 2005 - 17:57

    Ineke:

    Hoi nichtje,

    Ik hoop dat je snel weer opknapt, hoe kom je erbij, verkouden in een tropisch land!
    Nog steeds erg leuk om iedere week jouw bericht te lezen. wel makkelijk ook, hoef je niet meer alles te vertellen als je terug bent.

    veel plezier en beterschap
    Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mumias

Mascha
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 12526

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2016

PhD in Australie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: