Verkouden??? - Reisverslag uit Mbale, Oeganda van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu Verkouden??? - Reisverslag uit Mbale, Oeganda van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu

Verkouden???

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Mascha

22 Mei 2005 | Oeganda, Mbale

Niet dus, ik had malaria! Woensdagochtend voelde ik me eigenlijk al wat beter, mijn verkoudheid was minder geworden, dus ik besloot weer aan het werk te gaan. Maar na een uurtje werken kreeg ik het verschrikkelijk warm, en voelde me niet echt lekker. Dus ik besloot me maar even te gaan laten prikken op malaria. En ja hoor, de test was positief. Dus ik heb het ziekenhuis nu eens vanuit een ander perspectief kunnen bekijken, dat van patient! Ik kon gelukkig meteen medicijnen krijgen, en heb dus de rest van de week niet meer gewerkt. Overigens is het hier echt niet zo'n ramp als je malaria krijgt. Ja, fijn is het niet natuurlijk, maar het komt hier zo veel voor, het is net als een griepje in Nederland. En heel ziek voelde ik me gelukkig ook niet. Er gaan trouwens wel vreselijk veel kinderen aan dood, maar die komen dan ook pas veel te laat naar het ziekenhuis. Even ter vergelijking: ik had 3 ringen malaria in mijn bloed, sommige kindjes hebben er meer dan 1000. Hoezo verschil...?
Vrijdag voelde ik me gelukkig weer redelijk, dus ik ben wel gewoon mee naar Uganda gegaan. Erg mooi hier, we zaten midden in de bergen, met vanuit ons hutje uitzict op 2 watervallen. Gisteren zijn we met een gids een wandeling gaan maken langs de watervallen. De bedoeling was eigenlijk dat we er 3 zouden zien, maar wat ons niet was verteld was hoe vermoeiend de wandeling zou zijn! De vierdaagse van Nijmegen kan ik uitlopen, maar lopen in die bergen hier?! Da's echt 100x zo vermoeiend. Dus na 2 watervallen hadden we het wel gezien, nog een berg waren we echt niet opgekomen. De rest van de dag hebben we lekker gelezen en uitgerst bij onze hut. En vandaag dus weer terug naar Kenia. Hopelijk weer aan het werk morgen, eigenlijk voel ik me nog niet helemaal geweldig. Zal jullie de details besparen, maar mijn maag/darmen zijn flink van slag. Dus dat wordt misschien morgen weer maar even langs het lab gaan. Tot nu toe was ik nog niet ziek geweest, dus dat viel me al erg mee met al die tropische ziektes die ze hier hebben, maar het lijkt wel of ik nou alles in 1 x krijg, bah! Nou ja, jullie horen van de week wel weer hoe het gaat. Zolang ik maar niet in het ziekenhuis kom te liggen ben ik al lang blij. Want er werken is leuk, maar ik zou er nooooooit willen liggen. Dan komen ze me maar in het guesthouse verzorgen!

Groetjes, Mascha

  • 22 Mei 2005 - 09:53

    Richard:

    Wat vervelend zeg, dat het toch malaria bleek te zijn... Iig van harte beterschap en hoe dan ook nog veel plezier. Oh, mijn scriptie is nu echt bijna af. Ik heb alle hoofdstukken ingeleverd (de eerste vier zijn al nagekeken, en daar was mijn docente heel erg tevreden over), dus ik hoef nu alleen de inleiding en de conclusie nog... Ik hou je op de hoogte!

  • 22 Mei 2005 - 10:10

    Roos:

    Oeps! Dat is pech!!! Hopelijk voel je je snel weer echt beter!
    Leuk nieuwtje trouwens, meneer Vosman is docent van het jaar geworden. Was een of andere verkiezing via internet en op de radio, en hij heeft het dus gewonnen, goed he!
    Verder alles goed hier, bijna vakantie (nouja, nog een maand...). En op bergen lopen is erg he!! Mijn teennagel is zwart en gaat eraf vallen door het op de bergen lopen in de Ardennen...
    Beterschap!!!
    x Roos

  • 22 Mei 2005 - 11:20

    Corina:

    Hey Mascha, Allereerst beterschap natuurlijk. Heb je daar medicijnen voor gekregen? Klinkt gaaf, die watervallen. Grtz. Corina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Mbale

Mascha
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 12529

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2016

PhD in Australie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: