Weekendje Kisumu - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu Weekendje Kisumu - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Mascha Friderichs - WaarBenJij.nu

Weekendje Kisumu

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Mascha

29 Mei 2005 | Kenia, Mumias

Hallo allemaal!

Alles goed? Ik hoorde dat het in Nederland 30 graden was, dus jullie zitten vast lekker van het zonnetje te genieten. Zo'n temperatuurtje hebben wij hier nou ook constant, al merk je wel dat het steeds vaker regent, en ook 's ochtends nog al eens bewolkt is. Maar ja, kan ik me alvast weer een beetje voorbereiden op Nederland...
Dit weekend zit ik samen met Lea in Kisumu, waar we het allereerste weekend ook zijn geweest. Ook weer in hetzelfde hotel, het uitzicht op het Victoria-meer was nog steeds even mooi :)
Gisteren zijn we naar een museum geweest. Ze hadden een aantal voorwerpen van verschillende stammen, een aantal opgezette dieren, en ook een aantal levende dieren. Vooral de krokodillen waren erg gaaf, je kon er heel dichtbij komen en het hekje waar ze achter zaten stelde echt niks voor. Als je dat vergelijkt met een Nederlandse dierentuin... Ook hebben we weer lekker souveniertjes geshopt, blijft leuk. Daarna nog even gezwommen (wat de hele reden was dat we weer voor hetzelfde hotel hadden gekozen: het zwembad), helaas liet de zon het afweten en zijn we dus nog even wit als altijd. Valt lekker op in zo'n zwembad vol zwarte mensen, we trokken weer enorm veel aandacht. Echt niet normaal hoe bekeken je je dan voelt. Iedereen roept/zwaait/lacht ook constant naar je, alsof ze nog nooit een blanke hebben gezien. En dat houdt ook niet op na een paar minuten, dat gaat maar door. Zo bijzonder zijn we nou ook weer niet, toch?
Gisteravond hebben we kennis gemaakt met een dronke Keniaan. Echt enorm grappig, die kerel bleef maar terugkomen naar onze tafel, kletste maar door, en er was echt niks van te begrijpen. Volgens mij wist hij zelf niet eens meer wat hij zei. Hij had ook niet echt door dat we keihard zaten te lachen om hem...;)
Vanochtend zijn we naar het Impala Park geweest. Inderdaad, zoals de naam al zegt: daar zitten impala's. We hebben er aardig veel gezien, ze waren ook helemaal niet bang. Je kon echt op een paar meter afstand komen. Verder lekker gelopen, mooie natuur, ook weer aan het Victoria meer. In kooien hadden ze ook nog wat andere dieren, struisvogels, apen, een luipaard en een hyena. Niet helemaal 'wild', in Nederland zie je ze ook in een hokje in de dierentuin, maar toch leuk om te zien.
En nu zitten we dus weer te internetten. Zometeen nog even boodschappen doen, wat lekkers kopen voor mijn verjaardag dinsdag, en dan weer terug richting Mumias.
Nog even hard aan het werk de komende 3 weken en dan lekker vakantie!!
Ik ben trouwens weer helemaal beter en heb ook al weer gewerkt deze week. Meteen weer wat leuke verschrikkingen gezien in het ziekenhuis. Er lag een meisje met een grote wond in haar onderbeen, haar been was als het ware gewoon opengebarsten. Het been lag dus helemaal open, je zag het bot lopen. Brrrr. Ik moest haar been vasthouden terwijl de wond verzorgd werd, maar ik heb mooi naar het plafond staan staren! Later zei Lea ook dat ik best wel wit had gezien... Misschien moet ik toch maar niet meer bij een operatie gaan kijken, heb ondertussen ook zo al genoeg binnenkant van benen enzo gezien. Niks voor mij in ieder geval!!
Fijn weekend en geniet van het zonnetje :)

xxx Mascha

  • 29 Mei 2005 - 09:36

    Corina:

    Hoi Mascha,Zonnetje wordt helaas alweer wat minder. (Ik ben ook nog wit) Fijne verjaardag alvast dinsdag en prettig weekend nog verder.
    groetjes Corina

  • 29 Mei 2005 - 10:08

    Sascha:

    hoi massie! ik ben net je nieuwe berichtje aan 't printen en moet het dus nog lezen. Wel fijn dat je weer een beetje beter bent zeg. Het is geloof ik maar goed dat je geen medicijnen ofzo bent gaan studeren he ;-)! Ik schrijf trouwens wel een brief naar Nijmegen, ik had er een geschreven en die ben ik dus kwijtgeraakt en ik denk dat het weinig zin heeft als ik er nu nog een ga schrijven. nog een paar daagjes en dan ben je.....!! xx

  • 29 Mei 2005 - 18:54

    Annelies:

    Hoi Mascha,
    temperaturen van 30 graden zijn alweer voorbij hoor. We zitten weer binnen met regen. Maar ik heb wel gezwommen. Ga je echt geen operatie meemaken?!
    Groetjes + een dikke zoen, Annelies.

  • 31 Mei 2005 - 06:32

    Wilma:

    er is er één jarig
    hoera hoera
    dat kun je wel zien dat is zijzijzijzij
    dat vinden we allen heel prettig jaja,
    en daarom zingen wij blijijijij
    zij leve lang hoera hoera
    zij leve lang hoera hoera
    zij leve lang hoera hoera

    Hieperdepiep HOERA
    Hieperdepiep HOERA
    Hieperdepiep HOERA

  • 31 Mei 2005 - 21:12

    Maria:

    Jambo Mascha,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Ik hoop dat je een leuke dag hebt.
    Groetjes,
    maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mumias

Mascha
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 56
Totaal aantal bezoekers 12529

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2016

PhD in Australie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: